Založ si blog

2

Bola som ňou, ona zas mnou
v jej očiach, keď objímala som jej kmeň,
tancovala som s ňou tmou
privinúc sa na zeleň,
a náhle strach!

 

Husia koža v jarnom vánku
stala sa mi dôkazom vlastnej človečiny,
automatu v bdelom spánku,
premietajúcim svoje činy.

 

Či patrím tu?
Či nepošlapem jej panenskú zem?
Či nezamorím jej čistotu
pre môj egocentrický sen
vtisnúť sa do jej lístia,
byť opojená jej arómov,
cítiac pokoj
v korunách jej stromov?

 

Chcem zabaliť sa do oblohy
a dažďom napojiť jej vody!
Chcem, aby vrástli sa moje nohy
do jej plodnej pôdy!
Chcem nasiaknuť lesnou nehou
a pohládzať jej život!
Chcem vlnami do morských brehov
vrážať prudko, divo!
Chcem premeniť môj hlas
v jej pestré vtáčie spevy
a jemné vlasy
v silné steblá trávy,
telo oddať kráse
majestátnej hory,
a mozog v slnečnom jase
nech potichu zhorí!

 

Chcem ponechať si
len tlkot srdca,
s ňou trvácnou súznejúci!
A či však nie som iba škodca?

Finalizovanie odlúčení

28.04.2019

Sedíme naproti, dve telá, mäsá, gúľajúc očami k stropným trámom. Naokolo vrava, život, výplň času, ktorý má tvoriť zmysel. Počujem spoje. Sedíme naproti, dve telá, mäsá, a nepočujem nás.

3

04.06.2017

Voľný buď, kto pravdou kosíš súdu spolkov neznanie, nahý staň a zšliapaj bosý ukájavé uznanie. Voľný buď, kto berieš spánok stagnovania harmónii, vyklč stud a zbrieždi ráno vyhostenej ilúzii. Voľný buď, kto citom činíš zemské svoje bdenie, bodri ho a sním mu viny, kto za Psyché sa ženie. Zalepšie je mysľou prskať, čo svätenou vodou, rovnež lež v miesto [...]

1

25.01.2016

Horím! Svet nie je. Zazneli tóny tvojej duše. Maniere zúfalca. Moje maniere. Kyslíkom do srdca, mozgu, končekov prstov, buď moja! Sto dní, sto rokov, životov. Stoja mohyly na počesť boja. Na brehu vesmíru tmavohnedá atmosféra. Silu som nenašla. Dcéra pštrosa, padlé zviera. Potajme po noci kožu mi pára, útočí na srdce žiara jedovatá, sladká žiara. [...]

Najvyšší správny súd, budova

Opozícia žiada zasadnutie výboru ku kontrole rezortu spravodlivosti na Najvyššom súde

26.04.2024 15:28

Predseda výboru Miroslav Čellár reagoval, že zatiaľ podanie opozičných poslancov neeviduje. Ak ho dostane, výbor zvolá.

Vuong Dinh Hue

Komunista dobrovoľne odstúpil z postu šéfa parlamentu. Hue „porušil stanovy strany“

26.04.2024 15:02

Vuong Dinh Hue je ďalším popredným vietnamským činiteľom, ktorý prišiel o funkciu v rámci prebiehajúcej protikorupčnej kampane.

čaputová

Čaputová sa na záver úradovania v Košiciach stretla s Schusterom

26.04.2024 14:08

Súčasťou jej piatkového programu bola aj diskusia so študentmi žurnalistiky a politológie Filozofickej fakulty Univerzity P. J. Šafárika o význame slobodných médií pre demokraciu.

Fico, Kmec

Peniaze z plánu obnovy môžu byť podľa Fica štartom veľkých modernizačných programov

26.04.2024 13:54

Premiér Robert Fico to uviedol po pracovnom stretnutí s podpredsedom vlády SR pre Plán obnovy a odolnosti a využívania eurofondov Petrom Kmecom.

nayra

Niečo málo...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 16836x
Priemerná čítanosť článkov: 1871x

Autor blogu

Kategórie